donderdag 7 december 2017

Onderzetters haken

Wat doe je met een grote bol witte katoen?

Onderzetters haken was mijn eerste gedachte.


Een heerlijk ontspannend werkje wat je overal kunt doen.
Inmiddels heb ik er wel een twintigtal gehaakt.

Maar wit is zo wit.

Werken met natuurlijke verf is vreemd voor mij.
Iets wat ik altijd een keer wil doen.

Mijn eerste probeersel is verven met koffie/koffieprut.


Eén nacht in de koffie/koffieprut was niet genoeg.

De onderzetters waren niet gelijkmatig gekleurd.

De volgende dag heb ik de onderzetters in een Hakpot met koffie gedaan en zo kan ik ze 
regelmatig schudden.



En dit is het eindresultaat. (foto geeft een vertekend beeld)

Om het kleurecht te maken heb ik de onderzetters in het water met azijn gezet.

Mijn volgende probeersel wordt bietensap.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten